Face by Too Faced

Pastellig, lätt romantisk dagmakeup signerad Too Faced. Tjusiga 9-skuggspaletten Romantic Eye är ypperlig för just detta ändamål. Matta basskuggan Fashion är super, och skimrande Soulmates kör jag som highlighter under brynet på bilden. Huvudfärgen är olivgröna Honeymoon, lagd över och under ögat, skuggad med bruna Ever After. Som eyeliner har jag lagt Un-Veil med en snedställd pensel. Jag testade även, för första gången, populära mascaran Lash Injection, som luktar fantastiskt gott men som tyvärr irriterar mina ögon då den drar åt det torrare hållet och smular lätt. Resulatatet är dock effektfullt. Prisbelönta systerprodukten Lip Injection är desto roligare. Sticker i läpparna i ca 15 minuter och har rätt stark pluteffekt samtidigt som den är hållbar som gloss. Bronzern är en finalprodukt i DB Awards och därför får jag inte ge omdöme om den ännu, men den syns på kinderna ovan!

4 thoughts on “Face by Too Faced

Kommentera

