Läsarfråga: ögonbrynsschabloner

Hej! Jag tillhör dom son inte alls är sådär snitsig på att fixa mina bryn som du är, så jag undrar om du har någon åsikt om såna där schabloner/mallar man kan köpa? Är dom något att ha?

För oinvigda, ögonbrynsschabloner är – ungefär som det låter – mallar på färdiga ögonbryn som du håller över ditt eget och sedan målar och formar efter (du noppar bort allt som är utanför det brynformade hålet). Det finns en uppsjö av olika varianter i butik, men även som gratis printouts och egna tutorials online.

0bryn

Och mitt spontana svar är Njae. Det vill säga: det är möjligt att de kan vara till hjälp, men jag skulle aldrig använda dem själv och skulle troligtvis inte rekommendera dem till en vän av den enkla anledningen att jag tycker att ditt bryn ska formas efter ditt ansikte, ditt hår och framför allt din stil och smak. Men, med det sagt är dessa schabloner ofta väldigt snygga, finns i olika former och ger en bra indikation på hur ett bryn kan formas, om man lägger till lite sunt förnuft.

Och det går självklart att hitta en mall för just ditt ansikte med lite vilja/tid/hjälp. Många gillar dem och om du har breda bryn och vet vad du gör kan det bli hur snyggt som helst (men vet du vad du gör behöver du å andra sidan ingen mall). Har du svårt att få till raka kanter och symmetri är de såklart hjälpsamma (men kom ihåg att ditt ansikte och dina bryn inte är symmetriska av naturen).

Vill du testa schabloner tror jag att mallarna från Anastasia hör till de bättre, och jag gissar att många med små skandinaviska bryn kan dra nytta av ”Petite Arch”.

AnastasiaStencil

5 thoughts on “Läsarfråga: ögonbrynsschabloner

  1. They’re siblings, not twins är mitt motto! Bättre att gå och få brynen plockade av ett proffs, det brukar inte kosta så himla mycket. Då får man (förhoppningsvis) en snitsig form som är lättare att hålla efter själv.

Kommentera

