Vintertips till sommarsol

Eftersom jag fått hänga ett tag i solen, som är underbar och räddade livet på mig samtidigt som den försökte stråla mig till döds, tänkte jag även passa på att tipsa om mitt braiga solskydd, Sun Block Silky Cream (spf 30). Kommer från ClinicCarevilket numera är det enda jag smetar i nyllet pga awesome. Den funkade också så himla fint på min känsliga och tyvärr jävligt störiga hormonpåverkade hud (som dessutom genomgår en microneedling-behandling just nu, mer om det snart).

Som solskyddskräm har den inte varit vare sig tjock eller fet trots höga spf, den har inte gett mig så mycket som en igentäppt por eller finne (vilket annars är standard) och jag har heller inte bränt mig en enda gång (och ja, jag blev brun ändå). Den har en 13-timmars formel som faktiskt höll måttet trots bad och kopiösa mängder svett och luftfuktighet.

8

Eftersom det är en hudterapeutisk produkt är såklart priset av det saftigare slaget, 395 kr, men å andra sidan är den överraskande dryg och jag är knappt halvvägs igenom en 50 ml tup på en månad (obs, boobs och face endast, skulle kanske inte slösa den på lår och kagge direkt). Jag fortsätter således att älska livet ur detta märke.

Kommentera

