Veckans hjälte: BM Blemish Remidy acne-clearing foundation

När jag var i USA i julas hittade jag en ny foundation hos BareMinerals som precis hade lanserats. Blemish Remidy acne-clearing foundation, som jag genast gissade var en uppföljning på deras inflammationsdämpande concealer Blemish Remidy. Stod och tvekade ett tag eftersom jag inte alls gillar Matte foundation för fet hy, men sedan lusläste jag på burken och såg att denna innehåller salicylsyra, vilket är det bästa min hud vet.

Hur som haver köpte jag med den hem, och efter ett par veckors flitigt borstande måste jag säga att det är det bästa Bareminerals gjort i foundationväg hittills. Den är tunnare än de andra men ger högre täckning, lägger sig inte som en pudrig kaka (som matte foundation) men blir heller inte blank och porig (som deras grymma origional foundation ibland kan bli). Fastnar heller inte i ansiktshåren. Den har vissa drag av den färgade natt-foundation som fanns för några år sedan.

11115

Pudret har en mycket bättre dosa med ett litet nät som gör att jag inte spiller ens hälften så mycket som vanligt. Den är väldigt enkel att bygga på lager för täckning och att jämna ut hudtonen och neutralisera rodnad, porerna känns mindre och bäst av allt – när jag har finnar tycks den fungera lugnande och huden är alltid mindre inflammerad när jag tvättar av sminket på kvällen.

All in all goda nyheter för alla med problemhy. Självklart säljs ju då inte denna lilla raring här hemma, men jag ringde upp agenturen Dermarome som representerar BareMinerals i Sverige och gnällde och då berättade de att de kommer ta in den till hösten. Men, har du vägarna förbi Amerikat eller en webshop kan du ju göra slag i saken tidigare.

Tips: Jag använder oftast den här foundationen över La Roche-Posay Rosalic CC Cream, blir absolut bästa basen!

Kommentera

